Fietsen door de woonkamers van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu Fietsen door de woonkamers van Bangkok - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Fietsen door de woonkamers van Bangkok

Blijf op de hoogte en volg Thirza

18 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Hallo thuisfront!
Hier even een snel berichtje vanuit het snikhete Thailand, waar het nu bijna 7 uur s'avonds is. We hebben net drie hectische dagen in het enorme Bangkok achter de rug, waar we in een 31verdiepingen-hoog hotel zaten.

De afgelopen dagen hebben we een aantal dingen ondernomen, maar ook rustig aan gedaan. Op zaterdag zijn we het centrum in gegaan om Grand palace en een grote Buddha te bekijken. Het grand palace was bijna niet doorgegaan, omdat er voor de deur allemaal mannetjes stonden die ons wijs maakten dat het grand palace dicht was vandaag wegens een feestdag, en dat we Echt met een tuctuc naar die en die plek zouden moeten gaan. We trapten er bijna in, maar kwamen er net op tijd achter dat zij dit gebruikten om de tuctucs te promoten, want -dit had Lex ergens gelezen- de Thaise mensen zullen je nooit aardig en behulpzaam aanspreken, tenzij ze iets van je willen. Het was wel erg wennen om door de warmte te lopen en Milan en Mats moesten ook nog is een lelijke leenbroek aan, omdat zij blote benen hadden (foto's volgen later).

Op zondag moesten we om 5.40 uur in de ochtend opstaan, om een biketour te maken waar we om 8 uur verwacht werden. Hier zagen wij allemaal nogal tegenop, maar dit bleek uiteindelijk helemaal geweldig te zijn. Onze bike-guide nam ons mee door de krottenwijken van Bangkok, waar we bijna letterlijk door de woonkamers van de bevolking fietsten, aangezien de meesten van hun maar 3 muren hadden. Deze huisjes bestonden gemiddeld uit 3 muren met een kleine ruimte ertussen, een golfplaten dak, een bbq'tje en een grote plasma tv. Bovendien stond er bij degene die daar plaats voor hadden, een glimmende scooter voor de deur. Vanuit de krottenwijken stoken we de rivier over met een klein bootje (de fietsen op een apart bootje) en reden we recht een soort jungle/moerasgebied in en vanuit daar hebben we nog door een park gereden waar we de vissen gingen voeren en nog veel meer. In totaal duurde de rit 4 uur!

Vanochtend zijn we vertrokken naar Kananchunburi (hou me niet vast aan de spelling) waar we nu vertoeven in een rustig resort met uitzicht op de River Quai (bekend van de Burma?). Vanaf Bangkok hebben we een busje met chaffeur en een gids, die de komende week met ons mee reist naar verschillende plekken. Men zegt dat de alle Thaise mensen nogal verlegen en gereserveerd zijn, onze gids heeft het tegendeel hiervan bewezen! Hij kletst de oren van onze kop af en is erg geintresseerd in alle verhalen over het vrije Nederland met de gevangenis die op een 3sterren hotel lijkt.

Nou dat was hem weer even, ik hoop dat ik jullie genoeg heb geinformeerd en ik hoop dat ik van jullie ook een berichtje krijg over hoe het gaat in Nederland (ik heb al een ding gehoord: regen regen regen!) Wij gaan nu lekker omkleden en aan de curry!
xxxx Thirza en groetjes van de rest