Thailand deel2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu Thailand deel2 - Reisverslag uit Bangkok, Thailand van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Thailand deel2

Blijf op de hoogte en volg Thirza

25 Juli 2011 | Thailand, Bangkok

Heee:), ik ga even snel iets typen want het zwembad roept.
We zaten de afgelopen 2 dagen in de rimboe,dus had geen internet! Miel heeft net mijn oplader gepakt en gaat eindelijk weer zijn lege telefoon opladen, dus je zal zo wel een smsje terug krijgen!

Oja, de laatste keer dat ik emailde waren we net in het resort bij de river kwai, hier zijn we 2 nachten gebleven en zijn we naar watervallen gegaan en hebben eronder gestaan, maar dat heb je geloof ik al op de foto gezien op facebook! Daar bleek ook dat onze Thaise gids, die we Piet mogen noemen, niet heel gidserig is. Het leek er eigenlijk meer op alsof we hem op sleeptouw namen, vooral toen hij uitgelaten bij de watervallen stond "ohh this is beautiful!". Zijn verwijt terug was dat wij alles al in het boekje hadden gelezen, dus dat hij ons daardoor niks meer kan vertellen. Daarna zijn we naar een dorpje gegaan en daar namen we een trein die heel "cool en avontuurlijk" scheen te zijn, maar het bleek een soort toeristentreintje te zijn die 3 uur langs eentonig landschap tjoekte haha.

Daarna zijn we naar ayutaya gegaan, waar we een nachtje zouden bleven. Deze stad kreeg het voor elkaar om binnen een dag de naam "akutaya" te krijgen, omdat Lex die nacht heftige voedselvergiftiging opliep. De volgende morgen moesten we eigenlijk weer naar onze volgende bestemming, maar dit was 6 uur in het busje en dat ging dus echt niet lukken. In het hotel waar wij zaten was geen plek, dus we waren gedwongen om naar een ander hotel in de stad te gaan. Dit resulteerde in een Indisch eng hoteletje zonder zwembad (geen zwembad in Thailand betekent: heeeeel armoedig). Ik vond t een hotel waar mensen hoeren naartoe namen, Charlotte vond t een hotel waar je iemand vermoord. Uiteindelijk hebben we geconcludeerd dat t een hotel is waar je een hoer vermoord.

Uiteindelijk hebben we dit overleefd, en zijn we de volgende ochtend met een opgeknapte Lex naar Sukhotai vertrokken. Ons lijden werd daar gelukkig beloond door een prachtig hotel midden in de natuur (staat ook op facebook!). Hier zouden we eigenlijk 2 nachten zitten, maar door de vertraging moesten we helaas na 1 nachtje alweer weg ("Lex, had je niet even 1 dagje later ziek kunnen worden?"). We hebben toen nog een paar oude stenen bekeken daar en toen zijn we naar Lampang gegaan. Hier zaten we dus in rimboe, in een soort kleine luxieuse hutjes waar we in moesten slapen. De volgende dag (vandaag dus) zijn daar weer weggegaan en onderweg gingen we nog naar een olifantenziekenhuis. Dit was heel erg leuk om te zien, er zaten olifanten die bijvoorbeeld op een mijn waren gaan staan en een half been hadden. In het olifantenziekenhuis kunnen ze herstellen en krijgen ze een protesebeentje. Er was ook een olifant die te vroeg bevallen was, en dus was er ook een heel klein babyolifantje (fotooooo zit erbij!).

Nu zijn we net aangekomen in Chiang Mai, na Bangkok de grootste stad van Thailand, maar dan met een heel dorps uiterlijk. Hier blijven we 5 dagen omdat er heel veel te doen is hier. Nou, dat was het weer even voor vandaag, ik heb de fotos van Charlotte op me laptop, maar ik zie nu dat deze niet toegevoegd kunnen worden in het emailtje
xxxxxx