jaaa - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu jaaa - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

jaaa

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

12 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Ok vanavond heb ik mezelf eindelijk gedwongen om even wat te schrijven. Als ik een avondje thuis achter mijn laptop zit ben ik meestal druk met lange e-mails schrijven naar Jacq of Lavina, of msnen met een van mijn andere vriendjes/vriendinnetjes en dan vergeet ik uiteindelijk een blog te plaatsen.

Vorige week donderdag hadden Abel en Sylvain een mexicaans dinner georganiseerd. Toen ze bezig waren met het boodschappenlijstje en ik vertelde dat ik ook kwam, was het antwoord: "Oo you will come? Wait, let me put everything dubble".
Ik moest meteen uit school daarheen en toen ik aankwam zat het hele huis van Sylvain al vol (hij heeft een eigen appartement) met voornamelijk Zuid-Amerikanen en was iedereen al druk bezig met koken. Abel maakte fajitas en nachos en het was voor het eerst in tijden dat we weer wat aten dat écht smaak had. Doordat er dus vooral Zuid-Amerikanen waren, werd er al meteen unaniem besloten dat er de hele avond Spaanse muziek werd gedraaid en daarna werd er druk gezongen en gedanst, onder het genot van een paar flessen Tequila. Dit laatste bleek niet zo'n strak plan, want na 2 uurtjes kondigde Christina aan dat zij zich niet zo lekker voelde. Christina is de kinderlijke 18jarige dochter van een of andere Colombiaanse oliesjeik, die altijd in het veilige beschermde wereldje van haar vader heeft geleefd en dus ongeveer voor het eerst alcohol dronk. Het gevolg was dat ze niet eens 10 minuten later huilend en gillend de keukenvloer aan het onderkotsen was. Iedereen ontfermde zich over de arme meid, er zaten ongeveer acht mensen om haar heen, haar te troosten, water te voeren etc. Dus besloot ik dat het tijd was om naar de Avary te gaan, het was immers pub night. Daar ben ik terwijl ik Els aan de telefoon had naar toegelopen. We hebben meer dan een uur gebeld, dus ik vrees voor haar vaders telefoonrekening. Later ben ik ook nog naar Ballare gegaan met de Nederlandse Estee en Deense Maja en dat was ook wel leuk.

Dit weekend ben ik ook eeeindelijk naar London gegaan. Ik had elk weekend geen zin, maar nu besloot ik dat ik echt moest gaan. Aangezien ik dit weekend niet uitging, een aantal vrienden van mij dit weekend in Barcelona zaten, en mijn vriend Greg toevallig naar Londen ging afgelopen zondag, besloot ik dat dit het perfecte weekend was om te gaan. Dus zijn June, Greg en ik s'ochtends met de trein naar Londen gegaan, daar hebben we fish&chips (bij de mc donalds) gegeten en hebben we de Big Ben en de Towerbridge bezocht. We hadden ook afgesproken met drie vrienden van Greg, die in Londen studeerden. Het was een leuke dag en ik kan weer wat van mijn to-do-lijstje afvinken.

Amy is trouwens bijna uit huis gezet door Roger en Rosemary, ik zal het verhaal vertellen. Het begon allemaal toen ik woensdagmiddag werd uitgenodigd voor de byebye-party van Roberto, een Braziliaan waarvan ik daarvoor niet eens de naam wist, maargoed een feestje, waarom niet? Met pijn en moeite heb ik Amy overgehaald om mee te gaan, samen met Jesús die beloofde dat hij haar kaartje voor Club Féz (waar we later heen zouden gaan) zou betalen. Hij wilde haar namelijk zien dansen, Amy danst namelijk alsof ze zo uit een videoclip komt gewandeld. We namen de bus naar Varsity House, het studentenhuis waar het feestje was. De bus hadden we bijna gemist, omdat Amy met haar Koreaanse vrienden aan het chatten was en dus op het laatste moment zich ging omkleden en haar spullen bij elkaar pakte. Daar aangekomen waren we wat aan het drinken, maar al gauw was Amy weer verveeld en ze wilde naar huis. Dus dat deed ze. Vervolgens stond ik even buiten, waar ik Estee en Maja tegenkwam die al een fles whisky hadden opgedronken en Amy belde me. Wat bleek: ze had haar huissleutels niet mee. Ik gaf haar het nummer van Roger en daarna zat mijn telefoon in mijn tas terwijl ik lekker in het Nederlands aan het praten was de rest van de avond met Estee. Eindelijk konden wij een keer over iedereen roddelen in onze taal, meestal horen wij de hele tijd het Spaanse en Franse gepraat aan. Maargoed terug bij Amy, toen ik mijn telefoon pakte bleek dat ze me weer een paar keer had gebeld. Uiteindelijk ben ik naar huis gegaan, maar ik moest wachten tot Alyssa en Jeanne wilde gaan, want ik moest met hun een taxi delen. Amy bleek naar de supermarkt te zijn gelopen die 24/7 open is, daar een boek van 50pences te hebben gekocht en is in een stoel daar in slaap gevallen. Vervolgens werd ze wakker gemaakt door de security die haar vertelde dat ze moest vertrekken.

De volgende ochtend vertelde Roger dat ze niet tevreden over haar zijn. Ze maakte elke keer veels te veel lawaai als ze thuis is en ze blijft de hele nacht wakker en stampt dan het hele huis wakker (behalve mij blijkbaar). Over mij waren ze wel erg tevreden en ze horen me nooooit als ik thuiskom (speciaal voor mama ;-) ). Hij had de school er al over gebeld, heeft met haar gepraat en nu krijg ze nog één kans geloof ik.

Nouja dit was mijn update, ik ga nu lekker een filmpje kijken en dan slapen! Spreek jullie snel en blijf vooral reageren!

xxxxx

  • 12 Februari 2010 - 22:35

    Jan Albert:

    Het is in ieder geval niet saai Tirs! Gebeurt er ook nog wat op school..?:-)

  • 13 Februari 2010 - 13:03

    NENS:



    Appeltje, appeltje! Je beleeft een heleboel toffe feestjes zo te horen. FEESTBEEST! Wij moeten hoognodig weer gaan bijpraten. Kus~!

  • 15 Februari 2010 - 08:07

    Petra:

    Hoi Thirs,
    Weer een leuk verhaal! Superleuk om te lezen, hoop dat er nog veel verhalen komen voordat je terug komt (over 20 dagen alweer.......)
    Lfs Petra

  • 15 Februari 2010 - 10:44

    Ab:

    Jaaa, leuk! 'Spelenderwijs' engels leren. Begin me af te vragen of je straks nog wel naar huis wilt.

  • 15 Februari 2010 - 11:12

    Charlotte:

    Hoi lieve Thirza! Hahaha, wat een verhalen allemaal. Het is wel gezellig daar, hè? leer je ook nog een beetje Engels of komt dat wel met al die feestjes, haha? Het klinkt allemaal heel erg gezellig en leuk en ik ga je snel is even bellen. Jammer van de telefoonrekening dan. Er ligt hier weer 20 meter sneeuw (oke, 10 centimeter, maar de sneeuw begint me te irriteren) en ik had een beetje een winterdipje dit weekend. Ziek! Greatt! Spreek je snel lieverd en veel plezier met alles daar!
    xxxx

  • 16 Februari 2010 - 09:01

    Mama:

    Begrijp ik het goed? Kan jij nu zachtjes thuiskomen?? Nu verheug ik me nog meer op je terugkomst! Hoe is het met je nieuwe baantje, schrijf je nix over. Wel leuk met al die feesten geniet er nog maar van, klinkt allemaal goed. hou van je, kus

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Counting the days?

20 Februari 2010

Alweer een week verder

12 Februari 2010

jaaa

10 Februari 2010

Money is useless; water the new currency in Haiti

03 Februari 2010

snel dan
Thirza

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 407
Totaal aantal bezoekers 48287

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Sevilla!

20 Februari 2013 - 11 Augustus 2013

Studeren in Peru!

10 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

North-Peru and Ecuador backpack

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Rondreis door Thailand

03 Januari 2010 - 07 Maart 2010

Cambridge

Landen bezocht: