Counting the days? - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu Counting the days? - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Counting the days?

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

27 Februari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Volgens mij is het tijd om naar huis te gaan. Ik erger mij aan alles wat Amy doet, terwijl ze eigenlijk niks fout doet. Ik irriteer me eraan dat ze “loom” blijft zeggen in plaats van “room” en “losemalie” in plaats van “Rosemary”, dat ze me s’nachts wakker houdt terwijl ze met haar Koreaanse vriendenkring belt en dat ze, als ik heel chagrijnig ben, uitgerekend over appelflappen en aardbeientaarten gaat praten.

Goed, verder is het allemaal nog erg leuk hier hoor. Ik ben nu heel hard aan het nadenken of er nog bijzondere dingen zijn gebeurd deze week, maar ik kan echt nergens opkomen. Gewoon een beetje uit geweest en naar de film. Donderdag gingen June, Amy en Elena Koreaans koken, dat was wel leuk, daarna weer met Abel op de fiets naar Avary en daar weer wat gedronken. Eigenlijk lijkt elke dag hier op elkaar, elke week verloopt volgens een vast patroon. Het zijn denk ik meer de verschillende mensen die het bijzonder maken. Het ene moment praat je met een Colombiaanse soldaat die verschillende mensen heeft gedood, dan weer met een Arabier over burka’s en steniging. Ik heb geleerd hoe je de salsa moet dansen (althans, geprobeerd), hoe je in verschillende talen lacht op het internet (kkk is koreaans, jajaja is spaans) en wat de achterliggende gedachte is als een Fransman iets zegt. Andersom krijgen zij geen genoeg van verhalen over de “beroemde/beruchte” stad Amsterdam, waar je, marihuana mag roken, homo’s kunnen trouwen en “alle meisjes eruit zien als fotomodellen”. Ik heb veel zin om naar huis te gaan, maar deze interessante mensen ga ik wel missen. Gelukkig komen er een paar met Koninginnedag naar Amsterdam.

Om trouwens nog even uit te leggen wat ik hier nou precies doe (ik merk dat het voor sommige mensen een beetje onduidelijk was). De reden dat ik hier naar school ga is dus gewoon om mijn Engels bij te spijkeren, ik zit in de Advanced klas en voordat ik wegga krijg ik een certificaat dat ik hier op school heb gezeten. Nou dit certificaat is dus ongeveer niks waard, meer als leuk aandenken of zoiets. Het belangrijkste gedeelte komt later pas. Ik ga het CAE-examen afleggen, dit is het examen om het officiële Certificate of Advanced English te bemachtigen. Helaas is het examen in twee delen, en hier in Cambridge is dat op 6 maart en op 13 maart en aangezien ik 7 maart vertrek, moet ik hem in Nederland afleggen. Ik heb hier dus geen examen, maar waarschijnlijk in juni pas in Nederland.

Oja en als antwoord op de vraag van Petra: ik wil best doorgaan met schrijven haha, maar zoveel interessants valt er niet te schrijven over mijn leven in Nederland denk ik.. We zullen zien.

Nou vandaag een beetje kort en bondig, dit zal wel mijn een na laatste stukje zijn want, nog 1 weekje te gaan! Reacties zijn welkom.
xxxxxxxx

  • 28 Februari 2010 - 08:59

    Ab:

    en wanneer doen we het salsaexamen? :).

  • 28 Februari 2010 - 11:13

    Mama:

    Vind het ook wel tijd worden dat je naar huis komt hoor! Gisteren zo gelachen met je aan de telefoon ook dat mis ik.
    Maar ik denk dat je terugkijkt op deze tijd met veel plezier en dat is belangrijk. Geniet nog ff van je laatste week, tot zondag. hvj xxx

  • 02 Maart 2010 - 14:28

    Petra:

    Hi Thirz, blij dat je doorgaat met schrijven. Krijg in ene een goed idee: ik wordt je agent en ga je dagboeken verkopen aan een leuk tijdschrift ;-)) Geniet nog even en tot snel lfs

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Counting the days?

20 Februari 2010

Alweer een week verder

12 Februari 2010

jaaa

10 Februari 2010

Money is useless; water the new currency in Haiti

03 Februari 2010

snel dan
Thirza

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 220
Totaal aantal bezoekers 48285

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Sevilla!

20 Februari 2013 - 11 Augustus 2013

Studeren in Peru!

10 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

North-Peru and Ecuador backpack

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Rondreis door Thailand

03 Januari 2010 - 07 Maart 2010

Cambridge

Landen bezocht: