Snow - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu Snow - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Snow

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

06 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Allereerst wil ik even mede delen dat ik op mijn vierde dag in Cambridge al een historisch moment heb meegemaakt. Het heeft hier namelijk gesneeuwd vandaag! We hadden pauze en zaten voor het raam de warme maaltijd te eten (waar ik langzaam aan gewend begin te raken). Ik keek heel even opzij en toen ik weer terugkeek was het opeens heel hard aan het sneeuwen. Alle Brazilianen en Argentijnen stormden natuurlijk naar buiten, want zij hebben pas een paar keer in hun leven sneeuw gezien. Ze begonnen als gekken de sneeuw te proeven, voelen en ruiken en hadden de tijd van hun leven. Toen hoorde ik dus iets wat mij erg verbaasde, in Cambridge sneeuwt het nog minder vaak dan in Zuid-Amerika. De Engelse receptioniste, geboren en getogen in Cambridge, had namelijk nog nooit in haar leven sneeuw gezien.

Verder heb ik dus gisteren mijn eerste lesdag gehad. Mijn rooster (speciaal voor pien), is heel erg simpel, namelijk:

8.20 les van Rachel
9.50 pauze
10.05 les van Carmel
11.35 pauze
12.20 les van Rob
13.50 klaar

En dat elke dag hetzelfde. De leraren geven ook niet een speciaal vak, ze behandelen eigenlijk gewoon een onderwerp waar ze zin in hebben. Anderhalf uur achter elkaar les is wel erg lang, maar het grootste gedeelte van de tijd lukt het me om mee te doen, omdat ze best gevarieerd les geven met spelletjes en dat soort dingen.

Ik ben er trouwens achter gekomen dat er nog een Nederlands meisje op mijn school zit. Dat wilt zeggen; ze komt uit Nederland, maar ik denk dat ze zich schaamt voor onze lelijke taal. Dit meisje weigert namelijk Nederlands te praten. Ik had al een paar uur les met haar gehad, toen ze opeens in het Engels aan mij begon te vragen of ik ook uit Nederland kwam. Even later zei ik iets tegen haar in onze eigen taal en toen antwoordde ze stug in het Engels. Hoe erg de docenten het ook aanraden en hoe irritant ik het Spaanse gekakel de hele dag ook vind, dit meisje vond ik erg overdreven, irritant en theatraal. Ik heb het (uiteraard Engelse) gesprek afgerond en ben er vandoor gegaan, we zullen denk ik geen vriendinnen worden.

Oja en om even antwoord te geven op de vraag of ons huis ook is ingesneeuwd: dit is niet het geval! Ik weet dat de rest van Engeland wel grote problemen heeft, met als dieptepunt 40centimeter sneeuw in het midden van het land, maar bij ons ligt er gewoon een bescheiden laagje. En dat is maar beter ook, want ze zijn hier al helemaal in rep en roer door een paar sneeuwvlokjes.

Verder heb ik niet heel veel interessante dingen meegemaakt (als je dit al interessant kan noemen), gewoon school en na school meestal het centrum in. Dat doe ik dan meestal samen met mijn Koreaanse vriendin die ik Amy mag noemen, ik kon haar echte naam met geen mogelijkheid uitspreken, een andere Koreaanse jongen en een Argentijn. De foto’s komen binnenkort op facebook.

Nou dit was mijn verhaaltje voor vandaag, Echt super leuk dat jullie zo nieuwsgierig zijn naar mijn 'avonturen' hier in GB, maar hoop dat jullie begrijpen dat ik niet de tijd heb om iedereen persoonlijk een antwoord te geven op facebook/hyves/mail/sms,dus ik beantwoord het grootste deel van jullie vragen in deze verhaaltjes,or at least try to!

Wel vind ik het heel leuk als jullie blijven mailen en dan vooral over hoe het met jullie gaat in Nederland.. Spreek jullie snel!




  • 07 Januari 2010 - 05:06

    Nens:

    'Met als dieptepunt 40 cm sneeuw' Ha! Zeg maar eerder HOOGTE-punt.

    En wat je allemaal over je school verteld lijkt veel op de school/cursus die Laar en ik hebben gedaan in Australie, except voor de warme maaltijden dan. Alhoewel; wij haalden onze warme maaltijd bij de MacDonalds of op een hoekje waar je de beste meatpie's naar binnen kon schransen! (Ik dwaal af.)

    Ik vind trouwens dat het Nederlandse-maar-ik-wil-graag-Engelse-worden helemaal gelijk heeft. Vanaf nu moet je ook ál je verhalen in het Engels gaan plaatsen!

    Hiep hiep!

    Stuur je binnenkort een update.

    Beso grande!

  • 07 Januari 2010 - 18:18

    Jan Albert:

    And your nickname must be Snow..... !! Het is nu al een legendarische trip dus dat kan wat worden schat! Xx

  • 07 Januari 2010 - 18:46

    Els:

    "we zullen denk ik geen vriendinnen worden."

    Gestoord kind. Ik ga je bellen!

  • 07 Januari 2010 - 22:14

    Sam:

    Thirza!, Ik hoorde van mijn moeder dat je dus in Cambridge zat. Hoe stoer, ik hoop dat je het daar erg naar je zin gaat hebben! X

  • 08 Januari 2010 - 11:58

    Charlotte:

    Hi, hi! Het klinkt allemaal heel leuk. Cambridge is heel gezellig. Er zit een winkeltje met allemaal hele leuke spulletjes, Paperchase, heet het volgens mij! Zit nu, as usual, in een té saaaie begeleidingsles, maar ben gelukkig over een kwartiertje uit! Ik wil oook klaar zijn, hahaha! Veel plezier, lieve Thirza! xxxx

  • 08 Januari 2010 - 17:12

    `timo:

    hee thirzz :D
    echt cool dat je het zo leuk hebt daar als is het wel jammer dat je hier nie bent ;P nu heb ik een rede minder om naar amsterdam te komen maar zodra je terug bent halen dat allemaal in :D veel succes met alles en heel veel plezier

    liefs en kusjes je zeeuwse vriend (A)

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Counting the days?

20 Februari 2010

Alweer een week verder

12 Februari 2010

jaaa

10 Februari 2010

Money is useless; water the new currency in Haiti

03 Februari 2010

snel dan
Thirza

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 183
Totaal aantal bezoekers 48310

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Sevilla!

20 Februari 2013 - 11 Augustus 2013

Studeren in Peru!

10 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

North-Peru and Ecuador backpack

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Rondreis door Thailand

03 Januari 2010 - 07 Maart 2010

Cambridge

Landen bezocht: