Mijn verjaardag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu Mijn verjaardag - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Mijn verjaardag

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

16 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Allereerst, iedereen heel erg bedankt voor de felicitatie berichtjes, belletjes enzovoort. Sorry dat ik niet heb terug gesmst, maar dit zou het einde van mijn beltegoed betekenen. Wegens een gebrek aan inspiratie, de verjaardag die ik moest vieren en een sterk tekort aan slaap, heb ik ook een tijdje geen blog geplaatst. Op dit moment zit ik ook achter mijn computer terwijl ik amper mijn ogen open kan houden.

Het begon allemaal met mijn achttiende verjaardag die, zoals jullie wel weten, dus donderdag was. Mijn plan was om naar de eerste les te gaan, want om 10.15uur zou Roger mij komen ophalen van school om vervolgens papa, mama en Milan van het treinstation op te halen. Helaas bleek het niet mijn geluksdag te zijn; ik versliep me, mistte allebei mijn bussen (waardoor ik vanaf mijn overstaphalte naar school moet lopen, wat 20minuten duurt) en het regende voor de eerste keer sinds ik in Cambridge ben. Ik was aan het twijfelen of ik de regen ging trotseren met mijn net gestijlde haar en schone laarzen, toen mijn blik op het winkelcentrum viel. De keus was vrij snel gemaakt. Ik ben uiteindelijk wel naar school gelopen omdat Roger mij daar kwam ophalen, maar ik heb die dag alleen de pauze meegemaakt. Volgens de Koreaanse receptionist mag je volgens de Engelse wet ook school missen op je verjaardag. Het was moeilijk te pijlen of hij een grap maakte of gewoon niet zo goed ingeburgerd is, maar ik was blij dat hij me absentie niet noteerde.

Daarna haalde Roger me dus op en zijn we naar het treinstation gereden. Het was heel leuk om papa, mama en Milan te zien. Ze hadden wel de verkeerde dag uitgekozen, want het is de hele dag blijven regenen! Alsnog heeft dat de pret niet mogen drukken, ik heb ze het grootste gedeelte van Cambridge laten zien en we hebben ergens gegeten. Roger had zichzelf benoemd tot onze persoonlijk chauffeur voor die dag, hij wilde ons de hele dag heen en weer rijden. Daarna zijn we naar het huis gegaan, zodat ze ook konden zien waar ik nu woonde. Mama’s reactie op mijn, volgens Roger messy room: “valt ontzettend mee vergeleken bij die zwijnenstal thuis”. We hebben ook nog wat gedronken en zijn daarna weer naar het centrum gebracht, waar we Spaans hebben gegeten. Na het eten zijn papa, mama en Milan nog mee gegaan naar de pub waar de hele school was, zodat ze wat mensen konden ontmoeten en daarna volgens afspraak een kwartiertje later weer te vertrekken. Het was daar erg gezellig, ze hebben nog voor me gezongen en ik kreeg genoeg drankjes omdat ik nu “eindelijk mag drinken”. Ik werd er weer extra aan herinnert dat ik in Engeland was, toen de pub om 12uur sloot. Mijn plan was om vervolgens naar huis te gaan, maar daar werd geen genoegen mee genomen. Op je verjaardag hoor je te feesten en te drinken, werd me verteld. Toen ik ze vertelde dat het nu officieel niet meer mijn verjaardag was, was het antwoord: twee opties: studentenhuis of club. Dan maar naar het studentenhuis. Daar hebben we lang gezeten met ze alle, vervolgens ben ik om zes uur op de bank in slaap gevallen en om 7uur mocht ik weer opstaan want ja, school gaat door! Dat gold ook voor de pret, want gisteravond gingen we weer verder. We zijn naar een club gegaan (want ja, ik kom nu binnen!) en vanavond gaan we uit in Londen. Ik weet niet zeker of ik meega, misschien is het wel even genoeg.

Wat ook een groot verjaardagscadeau was, was het nieuws dat mijn klas vanaf volgende week naar de middag wordt verschoven! Dit betekent dat we pas rond 12.30uur op school hoeven te zijn en om 17.00uur klaar zijn. Dus niet meer om 6.00uur op staan!!

Daarbij trekt Amy als het goed is over twee weken bij ons in. Zij zit in een hostfamily die haar niet of nauwelijks te eten geeft, vervolgens boos wordt als ze een keer een stukje brood pakt en het huis is ijskoud. Roger en Rosemary vonden het zielig voor haar dus als de Braziliaanse Neiza weg gaat, komt Amy dus misschien bij ons wat me erg gezellig lijkt.

Sorry ik heb deze update een beetje snel in elkaar geflanst, er zullen wel wat spelfout inzitten en dat soort dingen. Ik ga nu maar is slapen, tot snel!

  • 16 Januari 2010 - 16:10

    Charlotte:

    Hi lieve Thirza! Super dat je zo'n geweldige verjaardag hebt gehad, ondanks het weer. Het klinkt allemaal erg gezellig. Volgens mij zijn de clubs in London wel echt super, dus laat weten hoe het was, als je gaat vanavond! Ik hoop dat je een beetje kunt bijslapen dit weekend, zodat je er maandag weer fris tegen aan kan! Hahaha! YES! Heel veel plezier als je naar London gaat!
    Kus, xxx Charless

  • 16 Januari 2010 - 19:17

    Ria:

    Lieve Thirza,
    Wat een leuke verhalen schrijf je en fijn dat je zo'n gezellige verjaardag hebt gehad. Wat een leuke ervaring met al die buitenlandse studenten straks spreek je nog meer talen dan alleen Engels.
    Je bent wel weer lekker aan het stappen he.
    Veel liefs Ria

  • 18 Januari 2010 - 08:44

    Petra:

    Hi Thirs beetje bijgekomen na al dat feesten? Vond het erg fijn en gezellig donderdag om je te zien en ben blij dat je het zo naar je zin hebt. Hoop dat je een baantje kunt vinden in de pub voor de zaterdag want je bent behoorlijk 'running out of money'begrijp ik.
    kus mama

  • 19 Januari 2010 - 19:55

    Timo:

    hee lieve thirza :D
    ik spreeek je nu ook op msn mja het gaat om het idee he :)
    gelukkig heb je een vette party gehad wel beetje raar dat ik niet uitgenodigt was, anders was ik er geweest (A)hopelijk wordt het weer wel een beetje beter want anders had je net zo goed hier kunnen blijven..

    xxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Counting the days?

20 Februari 2010

Alweer een week verder

12 Februari 2010

jaaa

10 Februari 2010

Money is useless; water the new currency in Haiti

03 Februari 2010

snel dan
Thirza

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 135
Totaal aantal bezoekers 48327

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Sevilla!

20 Februari 2013 - 11 Augustus 2013

Studeren in Peru!

10 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

North-Peru and Ecuador backpack

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Rondreis door Thailand

03 Januari 2010 - 07 Maart 2010

Cambridge

Landen bezocht: