Vamos a Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu Vamos a Lima! - Reisverslag uit Lima, Peru van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

Vamos a Lima!

Blijf op de hoogte en volg Thirza

22 Februari 2013 | Peru, Lima

Hola!
Daar zit ik dan, aan mijn bureautje in mijn appartement in Lima! Het is hier nu 14.00 uur. Waarom ik niet op het dakterras in de zon zit? Dat is omdat ik gisteren te enthousiast op het dakterras in de zon zat. Het resultaat: van top tot teen verbrandt. Luuk en ik lopen dus gezellig rond met een witte afdruk rond onze ogen en vuurrode neusjes. Some people got to learn the hard way..

Maar goed, terug naar onze reis naar en aankomst in Lima. De vlucht was lang, erg lang. Dolblij was ik aan het begin met de ruime variatie aan films, maar na 2 films bedacht ik me dat we pas op een kwart van de vlucht zaten en zonk de moed me in de schoenen. Met de vlieganst viel het gelukkig mee, en dat zonder een overdosis aan Valeriaan in te nemen! We kwamen aan om 19.00uur lokale tijd en dus 01.00 uur s’nachts Nederlandse tijd. Op het vliegveld ging alles prima. Luuk werd nog wel aangehouden door een politieman met speurhond (lees: schattige golden retriever) die wordt getraind om verstopt fruit in koffers op te sporen. Deze heeft hem helaas ervan weerhouden zijn appeltje het land in te smokkelen, maar buiten dat verliep de reis voorspoedig. Buiten het vliegveld stonden Angelamaria en de schoonmaakster Ade al te wachten en na een 40min durende autorit kwamen wij aan bij het studentenhuis Runawasi. Dit is een 19 slaapkamer tellend crappy gebouw waar internationale studenten in verblijven. De rondleiding was nogal shockerend: het huis was een enorme zooi, de enige tafel die er stond was een pooltafel en op het dak waren badkamers met golfplaten daken. Gelukkig bevinden onze kamers zich niet in dit gebouw, maar in een mooi 3 verdiepingen appartement om de hoek dat voorzien is van portier, schoonmaakster en moderne apparatuur. We delen dit appartement met een Franse jongen die over een week arriveerd. Wel hebben we de sleutels van het crappy Runawasi huis gekregen zodat we te allen tijde kunnen aanschuiven bij de vele BBQs en feestjes. Wel de lusten, niet de lasten zeggen we dan!

Ondertussen voelen we ons al helemaal thuis, hebben we gister enorm lopen vechten tegen de jetlag, verloren van de jetlag en zijn we ons Spaans aan het oefenen door de Big Bang theory te kijken met Spaanse ondertiteling. Onze schoonmaakster Ade is ook hartstikke lief en ratelt vrolijk tegen ons aan in het Spaans, waarop wij natuurlijk begripvol knikken, glimlachen en “vale” roepen. De buurt waar wij wonen, genaamd Miraflores, is ook erg groen, gezellig en relatief rustig. Het contrast is wel erg groot: er staan glimmende auto’s in de straat terwijl sommige overburen geen ramen hebben..

Alles bij elkaar hebben we het hier gezellig en zijn de eerste indrukken heel goed! Meer heb ik nog niet te vertellen omdat we vooral heel lui zijn (en terecht: we hoeven pas over anderhalve week naar school) en dus vooral bezig zijn met acclimatiseren: in de zon liggen dus! Hasta luego!

Ps: we hebben zeezicht
Pps: ik ben al gewend aan de nare stadsgeur die in al dit soort steden hangt
Ppps: we worden steeds beter in Peruaanse Soles omrekenen naar Euro’s (1 sol = 30 eurocent)
Pppps: we hebben het idee dat ons Spaans al ontzettend is verbeterd na een paar Big bang afleveringen

  • 23 Februari 2013 - 20:24

    Petra:

    Geweldig, kijk nu al uit naar de volgende, veel plezier Thirz X

  • 23 Februari 2013 - 21:34

    Mama:

    Hi schat, klinkt allemaal leuk op jullie kreeftenkleur na, maar das natuurlijk de kift want het is hier ijkoud!Geniet en maak lol, oh ja en straks ook nog wat studeren.
    C u zoen....nog 4 weken....xxx

  • 24 Februari 2013 - 12:58

    Oma:

    Dag lieverd,
    Wat heb ik weer genoten van jouw eerste blog, Het was weer als vanouds jouw schrijverstalent.
    Nu hoop ik maar dat er nog vele zullen volgen.
    Wat zal je blij geweest zijn dat jullie appartement niet in dat crappy gebouw is want zo te horen is jullie appartement een stuk beter. Zeezicht, dakterras en zelfs een lieve schoonmaakster.
    Ik ben blij dat je je al helemaal thuis voelt daar.
    Hoe is het met je kleurtje? Een koude douche helpt!!!!
    Hier ligt voor de verandering maar weer eens sneeuw.
    Geniet nog maar even voordat je weer moet gaan studeren.
    Veel plezier, de groeten aan Luuk
    Dikke kus

  • 24 Februari 2013 - 18:20

    Els Vellenga:

    Goed verhaal, lekker kort.
    Adios amiga

  • 27 Februari 2013 - 08:00

    Rob Rits:

    Go girll, zo te lezen ga je het daar wel redden.

  • 27 Februari 2013 - 14:33

    Anoniempje:

    Leuk verhaal chicka!

  • 09 Maart 2013 - 00:32

    Raul V.:

    Lachen!
    Ik kan ook spaans: una huitre maricon of zo. En trabagar manana. Schrijven heb ik nooit geleerd hè?

  • 09 Maart 2013 - 00:52

    Ella Lazorgan:

    Hi Thirza!

    Leuk om te horen dat je erg blij bent met je RunaWasi appartement! Welke kamer heb je? Ik ben daar vaak geweest , het is een mooi appartement! :-) En Ade is erg aardig !

    Maar goed dat er geen kamer meer vrij was dan in het runawasi studentenhuis haha.. ik vond het helemaal niet crappy, ik heb er een super tijd gehad! Vergeleken met het appartement waar ik daarvoor zat was het luxe!

    Heel veel plezier verder! Leuk om dingen te lezen die ik al heb meegemaakt!! Nu krijg ik al helemaal heimwee hihi!

    Liefs, Ella

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Peru, Lima

Studeren in Peru!

.

Recente Reisverslagen:

10 Juni 2013

Thirza, Milan en Papa in Lima

26 Mei 2013

La vida en Peru

13 April 2013

Mama, Cuzco en de Inca trail

08 Maart 2013

Hola

22 Februari 2013

Vamos a Lima!
Thirza

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 4490
Totaal aantal bezoekers 48328

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Sevilla!

20 Februari 2013 - 11 Augustus 2013

Studeren in Peru!

10 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

North-Peru and Ecuador backpack

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Rondreis door Thailand

03 Januari 2010 - 07 Maart 2010

Cambridge

Landen bezocht: