weeeeeekend - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu weeeeeekend - Reisverslag uit Cambridge, Verenigd Koninkrijk van Thirza Veldhuizen - WaarBenJij.nu

weeeeeekend

Door: webmaster

Blijf op de hoogte en volg Thirza

09 Januari 2010 | Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Ik vond het wel weer tijd om een berichtje te plaatsen. Het is eindelijk weekend. Eindelijk kon ik is lang slapen s’ochtends. Hier heb ik ook gebruik van gemaakt, ik werd pas rond 13.00 uur wakker. Daarna ben ik eigenlijk de hele dag binnen gebleven, vanwege het weer. Ik moet toegeven dat dit veel saaier is dan als ik naar school ga, maar ik rust in ieder geval wel uit.

Op school ging het prima, ik denk dat ik relatief een gemiddelde leerling ben, al vind ik alsnog het niveau erg hoog. Naar mijn idee zit de helft van de klas op het verkeerde niveau. We zijn telkens bezig met moeilijke woorden leren, terwijl de meesten nog niet eens een doorsnee conversatie kunnen voeren. De leukste les vindt ik de les aan het eind van de dag, gegeven door leraar Rob. Rob is een typische leraar zoals je je voorstelt bij een leraar in Cambridge. Zo’n soort Harry Potter persoon. Hij heeft een verschrikkelijk ouderwets Engels accent en hij draagt van die ribfluwelen broeken, maar dat past er precies bij. In zijn les oefenen we ons Engels door middel van verhalen schrijven, scrabble spelen en nog veel meer van dat soort spelletjes.

Één ding weet ik wel: ik laat Roger mij nooit meer helpen met mijn huiswerk. Ik moest een paar dagen geleden een formele klaagbrief schrijven naar de Engelse spoorwegen. Mijn lerares had ons al een aantal moeilijke woorden gegeven, die we daarbij konden gebruiken. Ze vindt het niet goed als je maar vier verschillende werkwoorden gebruikt in je brief en dat snap ik ook wel. Vervolgens ben ik thuis aan het werk gegaan, ik ben een tijdje bezig geweest met mijn woordenboek erbij om een goede brief te maken. Daarna heb ik Roger gevraagd er een blik op te werpen. Dit was de grootste fout die ik kon maken. Hij zei dat er wel een aantal dingen beter konden en ik gaf mijn brief uit handen. Het resultaat: binnen een paar minuten transformeerde hij mijn professionele brief in een Jip&Janneke verhaaltje. Ik was ook nog is zo stom geweest om het niet op te slaan. De helft van de woorden die er in mijn brief stonden, kende hij namelijk niet. Na dit voorval merk ik ook des te meer dat hij niet bepaald een uitgebreide vocabulaire heeft. Als hij zegt “zij heeft een dochter en een zoon” dan zegt hij “she got boy girl”. Binnenkort wil hij met Neica en mij regelmatig ons Engels gaan oefenen, dus dat wordt wat.

Daarbij denk ik dat ik inderdaad als een verwend nest terugkom, dus ik heb alvast medelijden met mama. Ik mag gewoon letterlijk niks doen. Vandaag heeft Rosemary al mijn kleren gewassen, ze maakt altijd eten en drinken en ze geeft zelfs eten mee voor in de schoolpauze! Tegenwoordig durf ik ook niks meer te pakken of terug te zetten in de keuken, ik heb een beetje het idee dat ik dan haar terrein betreed. Altijd als ik mijn bord ook maar naar de keuken wilt brengen, dan is het “just leave it there, i’ll take care of it”. Steeds meer krijg ik het idee dat dit haar Engelse, vriendelijke manier is om haar territorium te bewaken. Mij zal je niet horen klagen.

Ook heb ik het uitgaansleven in Cambridge beproefd. Donderdag is “pub night”, dan gaat de hele school naar Avary Pub. Ik wilde eerst niet gaan, omdat ik nog geen achttien ben (volgende week pas), maar besloot het uiteindelijk toch te proberen. Voordat we daarheen gingen waren Amy en ik uitgenodigd bij de mensen die in een studentenhuis verblijven. Daar hebben we wat gedronken met de Italiaanse Susannah, een echt “one of the guys” type, nog wat andere Italianen en Jésus uit Venezuela. Dat was erg leuk en vervolgens gingen we naar Avary, waar bijna iedereen van Kaplan International College was. Gisteren zijn we ook naar het studentenhuis gegaan samen met de Argentijn Fernando en Koreaan June. Helaas is het elke keer een korte avond, want onze laatste bus vertrekt al om 23.00uur! Elke avond met de taxi naar huis gegaan, wordt ook een beetje een duur verhaal.

Vanavond doe ik helemaal niks, de meesten studenten zijn namelijk naar Londen gegaan dit weekend. Ik ben niet meegegaan omdat ik op mijn geld moet letten. Daarbij verwachtten ze een sneeuwstorm vanavond. Misschien heb ik maandag sneeuwvrij, aangezien de buschauffeurs nooit in de sneeuw hebben gereden, dus ze het er ook niet op wagen. Dus het is filmavond, we hebben net Charly and the chocolate factory gekeken en straks gaan we Narnia kijken. Meteen goed voor mijn Engels!

Nou dit was mijn verhaaltje voor vandaag en oja nog als antwoord op Nens haar voorstel: ik ga mijn uptdates (nog) niet in het Engels plaatsen! Misschien dat er steeds vaker een Engels woordje in mijn verhaaltjes voorkomt en dat ik er ooit aan begin, maar zo ver ben ik nog laaaang niet! One step at a time (daar heb je er al 5). Spreek jullie snel!

  • 10 Januari 2010 - 00:10

    Jan Albert:

    Mooie foto's schat, ik kijk uit naar donderdag! (als je eindelijk volwassen wordt:-) xx

  • 10 Januari 2010 - 11:29

    Floris:

    Klinkt erg vet allemaal:D
    En, bij meisjes letten ze echt niet op leeftijd in de pub!

  • 10 Januari 2010 - 14:34

    Oma:

    Hoi schat. Opa en ik hopen dan jij nog héél lang wacht met je updates in het Engels te plaatsen. Zoals je weet lezen wij ze met heel veel plezier. Met een woordenboek er naast wordt het vast voor ons minder leuk. Het is al lang geleden dat wij engelse les hadden.
    XX Oma

  • 10 Januari 2010 - 18:44

    Charlotte:

    Hi, hi! Het klinkt super allemaal! Heb gister ook nog even met je mams gekletst over alles! Volgens mij heb jij al helemaal je plekje gevonden daar, en wordt het alleen nog maar leuker. Ah, de foto's komen mij allemaal bekend voor, zo gezellig is het daar in Cambridge, leuk dat jij daar nu bent!
    Kus, Charlesss XX!

  • 10 Januari 2010 - 19:54

    Floor:

    Thirza, je schrijft superleuk! x uit Belgique!

  • 11 Januari 2010 - 09:12

    Petra Wiersema:

    Hi Thirz,

    Volgens mij heb je het prima naar je zin daar, en wat kan jij leuk schrijven! Kijk nu al uit naar je volgende verslag ;-))

    Lfs Petra


  • 11 Januari 2010 - 09:34

    Petra:

    Sounds good Thirs,leuke fotos ook. daar moeten we dan aan gaan werken (aan dat verwende kreng) wordt weer een hele klus ben ik bang voor!Verheug me op donderdag, tot dan lieverd. Dikke kus

  • 12 Januari 2010 - 17:51

    Ab:

    Met veel plezier je verslagen gelezen. Erg leuk geschreven ook maar dat je dat zou kunnen heb ik heel lang geleden al eens voorspeld :). Well done girl!

  • 12 Januari 2010 - 21:30

    Ketti Bueno Ferrer:

    Hi Thirza

    I dont onderstand much, bot I get the feeling - I am proud of you.

    Kisses
    from Ketti in Denmark (Ab`s Ex;0)

  • 12 Januari 2010 - 22:25

    Marja Van Mourik:

    Hey Thirza,

    Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen.Volgens mij heb je het daar wel naar je zin. Het is niet niks zo in je eentje, bij een vreemd gastgezin. en een nieuwe school. waar je helemaal niemand kent echt FUCKING stoer.

    Liefs Marja

  • 12 Januari 2010 - 22:26

    Marja Van Mourik:

    Hey Thirza,

    Wat ontzettend leuk om je verhaal te lezen.Volgens mij heb je het daar wel naar je zin. Het is niet niks zo in je eentje, bij een vreemd gastgezin. en een nieuwe school. waar je helemaal niemand kent echt FUCKING stoer.

    Liefs Marja

  • 13 Januari 2010 - 20:58

    Els:

    leuke foto's popje, you're the prettiest one!

  • 14 Januari 2010 - 06:59

    Astrid Plemper:

    Hi Thirza, Van harte Gefeliciteerd met je verjaardag............veel plezier vandaag met je familie, maak er een leuke dag van. geniet ervan!

    Groetjes Astrid

  • 14 Januari 2010 - 09:16

    Raul:

    Gefeliciteerd met deze enorme belangrijke vjd!
    Nogmaals, na de halve sms. Die werd al verzonden terwijl ik nog aan het typen was, leentoestel...
    Dus ook geen afzender maar it was I dus!
    Hele leuke verslagen!
    Veel plezier vandaag en verder.
    Als je terug bent ff snel het Engelse accent afleren...... (mijn voorkeur is iets neutralere versie, of beter nog: het franse!! hèhèhè)
    grts oom R.

  • 14 Januari 2010 - 10:07

    Petra:

    Hi Thirz!

    Gefeliciteerd met je 18e verjaardag! De leeftijd waar je alles wat je al deed nu "legaal" mag doen ;-)
    En heel veel plezier vandaag met Mama, Papa en Milan.

    Kus Petra

  • 14 Januari 2010 - 10:40

    Raoul (je Neef):

    Van harte gefeliciteerd met je verjaardag!
    Goed om te lezen dat je het naar je zin hebt daar, vind het ook echt heel stoer dat je deze stap hebt gezet!
    Je stijl van schrijven is erg pakkend en uitnodigend! Zou je iets mee moeten doen..
    Een column bijvoorbeeld!

    Maak er een onvergetelijke dag van! Remember, just enjoy!

    X, je neef


  • 14 Januari 2010 - 16:50

    Marion:

    Hi Lievie, ik heb nu ook je adres. Gisteren van Mama gekregen. Je schrijft geweldig leuk. Is de Journalistiek niets voor je? Je hebt ondertussen een kaart van mij gehad maar ook bij deze van harte gefeliciteerd met je 18e verjaardag. And don't listen to Roger that much anymore. Bye, bye.

  • 14 Januari 2010 - 20:08

    Charlotte:

    Thirzaaa! 18! Je bent volwassen (of was dat toch 21?) Hahaha! Check je inbox, je hebt een verjaardags-email!
    Gefeliciteerd lieverd!
    xxxxxxxxxxx

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Verslag uit: Verenigd Koninkrijk, Cambridge

Cambridge

Recente Reisverslagen:

27 Februari 2010

Counting the days?

20 Februari 2010

Alweer een week verder

12 Februari 2010

jaaa

10 Februari 2010

Money is useless; water the new currency in Haiti

03 Februari 2010

snel dan
Thirza

Actief sinds 04 Jan. 2010
Verslag gelezen: 899
Totaal aantal bezoekers 48281

Voorgaande reizen:

31 Augustus 2013 - 31 Januari 2014

Stage in Sevilla!

20 Februari 2013 - 11 Augustus 2013

Studeren in Peru!

10 Juli 2013 - 08 Augustus 2013

North-Peru and Ecuador backpack

14 Juli 2011 - 05 Augustus 2011

Rondreis door Thailand

03 Januari 2010 - 07 Maart 2010

Cambridge

Landen bezocht: